طرز تهیه قهوه لاته خانگی
نوشته شده توسط : admin

اسپرسو پرطرفدارترين نوشيدني در بين نوشيدني هاي قهوه مي باشد. به دليل همين محبوبيت، نوشيدني هاي جديدي وارد دنياي قهوه مي شوند كه بر پايه اسپرسو هستند. سه قهوه محبوب كاپوچينو، لاته و … از اين دست مي باشند. يعني شما با خريد دستگاه اسپرسو ساز مي توانيد تمام اين قهوه را آماده كنيد.

با ما همراه باشيد تا تفاوت دو قهوه لته و كاپوچينو را بيان كرده و با طرز تهيه آنها در خانه آشنا شويد. در اينجا لازم است يك نكته را بيان كنم و آن اين است كه بهتر است قبل از آماده كردن هر نوع قهوه، دانه قهوه را به جاي اينكه آسياب شده بخريد، خودتان آن را آسياب كنيد.

طرز تهيه كاپوچينو

در اولين قدم دانه قهوه را با درجه نرم آسياب مي كنيم و سپس با دستگاه اسپرسو ساز، قهوه اسپرسو را آماده مي كنيم. بعد از درست كردن اسپرسو، شير كمي را به داخل پيچر ريخته و پيچر را زير نازل بخار اسپرسو ساز قرار مي دهيم. زيرا شيري كه براي كاپوچينو و لاته استفاده مي كنيم، شير معمولي نيست، بلكه شيري است كه يك حالتي از خامه يا كرم دارد.

براي رسيدن به اين حالت از شير، نازل بخار اسپرسوساز را تا حد ممكن به داخل پيچر شير ميبريم تا شير به حالتي مانند جوشيدن تبديل شود و شروع به بالا آمدن كند.

بعد از اينكه شير تقريبا به نصف يا نصف بيشتري از پيچر رسيد، پيچر را پايين آورده تا به سر نازل بخار نزديك شود. در اين زمان ميبينيد كه بر روي شير، كف توليد مي شود. پيچر را تا زماني زير نازل بخار مي گيريم كه كف شير به سر پيچر برسد. اگر زمان زيادي پيچر را زير نازل بگيريم، شير از آن سر ريز مي شود.

بعد از اينكه پيچر را به طور كامل از زير نازل بخار خارج كرديم، فنجان اسپرسو را به صورت كج در دست مي گيريم و شروع مي كنيم به اضافه كردن شير به داخل آن. وقتي شير، كامل به اسپرسو اضافه شد، فنجان را صاف در دست مي گيريم و كف شير را بر روي قهوه مي ريزيم.

طرز تهيه لاته

براي تهيه ي لاته هم، دانه قهوه را با درجه نرم آسياب كرده و شروع مي كنيم به درست كردن اسپرسو. تفاوت آماده كردن لاته با كاپوچينو از زماني شروع مي شود كه مي خواهيم پيچر را زير نازل بخار آب اسپرسوساز قرار دهيم.

source: طرز تهیه قهوه لاته خانگی





:: موضوعات مرتبط: لوازم آشپزخانه , تجهیزات کافی شاپ , اسپرسو ساز , اسپرسو ساز خانگی , اسپرسو ساز صنعتی , ,
:: برچسب‌ها: تفاوت کاپوچینو و لاته , طرز تهیه کاپوچینو , طرز تهیه لاته , خرید قهوه , قهوه دات کام , انواع قهوه ,
:: بازدید از این مطلب : 588
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : 28 / 2 / 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: